26 september 2008

Fretex funn til prinsessen + julegavetips

I rolige omgivelserpå Fretex fant jeg denne barne-kurv-stolen til den nette sum av 40 kr :)



Spraylakk gjør susen...



Nå har den fått plass på prinsessens rom :




Ellers går det i mye julegave strikking + hekling for tiden, føler jeg har litt dårlig tid nå! Jeg skal begynne å jobbe igjen 1 desember, etter 2 stk mammapermisjoner på rad. Da må jeg nesten regne med at julemåneden bare "forsvinner hen"...

Et tips hvis dere har lyst å lage noe selv i julegave :



Disse tovede tøflene var enkle å lage, og de var utrolig gode på (hmmm lurte på et øyeblikk der om jeg skulle beholde de selv)
Her er oppskriften :)

Ha en trivelig fredagskveld

29 kommentarer:

Min Still By Maia sa...

Hei på deg!

Stolen var kjempe fin. Da gjorde du virkelig et kupp:-) GOD HELG

Solveig sa...

Hei:)
Kjempe fin stol, den ble jo virkelig fin med litt hvit farge på seg:) Så fint det var på barnerommet.

God helg!

Ingunn sa...

hei og hopp!!!
Den stolen var kjempe fin!!og bare 40 kroner da. Så artig med slike kupp!
Jeg holder også på med tovatøffler som skal pakkes inn til jul!Skal sjekke ut oppskriften din. synes dine var finere!!

god helg til deg!!;)

Olstad sa...

Så smart det var å spraylakke slik stol. Ellers må jeg si at slike hjemmelagde ting er susen å få til jul. Jeg prøver å spre til alle gamle tanter at vi heller vil ha strikkesokker til barna til jul enn plastleker de har jo så utrolig mye leker.

h.espe sa...

Hei på deg!
Nei, sjokoladen er enda ikke spist opp - en hel plate blir litt for mye i ett "jafs"...

Takk for tips til julegave. Har strikket og tovet mye tøfler, men denne modellen kunne jeg ha tenkt meg å prøve. De var kjempefine!

Ønsker deg en fin kveld videre og en herlig helg!!

Klem:o)

Eli sa...

Hei, for en søt kurvstol du har kjøpt,den blir nok prinsessa glad for kan jeg tenke meg,kjempefin barnerom hun har.Ha en fin helg

Gamlå sa...

Så flott stolen ble og spesilet med bamsen. Ja, jeg er svak for bamser:)))
Ha en flott helg.
Gamlå

Gamlå sa...

Så flott stolen ble og spesilet med bamsen. Ja, jeg er svak for bamser:)))
Ha en flott helg.
Gamlå

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Takk for kommentaren!
Stolen ble kjempefin!
Ha ei nydelig helg!

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

Oi, så flott stol da ! Og det er kjempe gøy å gå på Fretex fordi det er så billig og så finner du ting med potensiale.
Takk for hyggelig hilsen på min blogg.Ha en fin helg !

MODERN COUNTRY sa...

Toving har jeg hatt så lyst til å prøve, det ser så vakkert ut! Så ei alldeles nydelig veske en gang i Vakre hjem, ble helt betatt og tenkte at det må jeg jo prøve.
Fin stol og jammen ble det super med litt farge.

Ha en trivelig helg med deilig sol!
Klem Aina

liven sa...

Kjempekoselig stol du fant på Fretex...........flott med hvit spray:o)
Koselige tøfler også..........
Fine julegaver!!

Ha en fin helg:o)

Hulda sa...

Prinsessa di kan være glad, stolen var jo et funn. :)

Mor Kari sa...

Utrolig hva litt spraylakk kan gjøre. Stolen ble jo SÅ fin!
Har bakt Oreokaken etter oppskrift hos deg. Den ble en vinner, og er allerede bestillt til neste bursdag her i huset. Du har en veldig koselig blogg.Her kommer jeg garantert ofte innom.
Ha en fortsatt strålende helg.

Min Verden sa...

Så fint du gjør det på rommet til prinsessen. Det blir nok spes. å begynne å jobbe igjen. Blir aldri det samme etter at man har fått barn :) Tøflene var flott og jeg er litt imponert over deg som lager presanger selv. Hanne

Mor Kari sa...

Selvfølgelig kan du få oppskriften!
Jeg legger opp 84 masker og strikker opp fire nøster(rillestrikk).Lager "håndtak" over 20 masker etter 8 riller.
Bare spør hvis du lurer på noe.
Lykke til!

Mor Kari sa...

Glemte å si at jeg bruker pinne 6. Jeg synes de blir penest, hvis de toves så hardt, at en ikke ser rillene. Da blir de tykke og gode også.

Merete sa...

Så koselig barnerom!!! flott hylle på veggen og stolen blei skikkeleg fin med litt spraymaling :o)
ønsker deg ei super hausthelg!!

Drømmen om en eplehage sa...

Nå kom jeg på at jeg har en liten kurvstol på garasjen etter storebror, den kan kansje lillehjertet bruke nå... Så søt din ble med litt hvitt på seg. Perfekt til en prinsesse!

De tøflene skal jeg sjekke ut oppskriften på. Jeg er ikke noe flink å strikke, men toving skjuler jo feilene. Fnis! Hvis jeg ikke får til kan jeg kansje fri til deg. Blunk, blunk!

Ønsker deg og dine ei fin helg :)

Josefine sa...

Å for en koselig stol, kjempefin i hvitt.Herlige tøfler! Ønsker deg en fin helg.

ENGEL sa...

så søt stol!!!god helg;)

CosiFanTutta sa...

Hei du, jeg er jo en av de som "forer" Fretex med saker og ting. De har til og med sagt at jeg burde prøve å selge noe på Finn.no, da de har ment at det har stor verdi :o)
Det er godt at superkastere-treffer supersamlere innimellom. Flott stol, når den ble hvit :o)
Ha en fin kveld!! Du er KREATIV!

lilleann sa...

Hei! Stolen ble kjempe fin!
Kjøpte selv en kurvstol i dag på auksjon, får se om den også blir hvit i disse dager hvor jeg får mannen min til å spraylakkerer alt i hjemmet HVITT...hehe :)

Casa har hjemmeside, men man kan ikke bestille noe uten at det er igjennom en konsulent....du kan ringe dem å spørre hvem som er konsulent i ditt nærområde :)
adressen er : www.casainterior.no

Ha en fin helg videre :)

Jorunn sa...

Wow så fin kurvstol! Perfekt til ei lita frøken som også hadde mye annet fint på rommet sitt :0)
Ps: Jeg rakk heldigvis posten i dag! Hvis du lurer på hva jeg ventet sånn på kan du se det på bloggen min nå ;0)
Ha en fortsatt fin helg!!

Nunne sa...

Tenk så flott den stolen ble! Den lille prinsessa di e rjamen heldig.
God helg til deg og dine!

Karna sa...

Så flott kurvstol, og så koselig bilde med teddyen godt plassert i stolen...

Kjekt med slike gode funn!

Kos deg i solen...så lenge den varer, plutselig kommer det noen regnskyll som tordner i bakken her,men akkurat nå skinner solen!

Brigg sa...

For en fin blogg du har. Blir glad av å lese den:-)

Fru Jensen's sa...

Heihei!

Så søt den stolen var, og den ble veldig fin nå den ble hvit!
Smart gavetips, spørs om jeg har tålmodighet til å sitte å strikke..
Snuppa her i huset ble feberfri til shoppingdag med a mor igår=)
Men hoster gjør hun enda, høres ikke godt ut nei! Håper den lille hos deg blir hostefri snart!
Ha en finfin søndag!!

Anonym sa...

Ohoi, slik stol hadde jeg da jeg var liten og den står fortsatt hos mine foreldre.. Har vurdert litt å flytte den til min egen stue da jeg av og til får besøk av små prinsesser:)

 
Blogglisten