28 september 2008

Pynting av "boss"

Jeg kjøpte med meg diverse gjenstander i messing på forrige helgs på loppis :



Min kjære bare så rart på meg med et blikk som bare skrek... "hva skal vi med det der...?".
Jeg har aldri vært noe særlig glad i messing selv, men jeg beroliget han med at jeg hadde en plan!
Sønnen vår skulle absolutt leke med det jeg hadde dradd med meg, og da sa pappan :
"nå må du ikke røre bosset, mamma skal pynte det...". (Boss = søppel)
Vi fikk oss en god latter :)

Med litt spray fra denne Biltema boxen...



... fikk "bosset" nytt utseende
Jeg har savnet steming med lys i hus, så enn så lenge blir det lys



og lys og lys



Jeg har også endelig fått gjort ferdig en barselgave, ny prinsesse i nabolaget har sett dagens lys.
I dag har det vært skikkelig guffent & kaldt her, så stakkars liten må få seg noe å varme seg på...



Lysene er tent og sofaen roper på meg. Gårsdagens rødvin har satt oss litt ut av spill i dag :)




Ha en trivelig søndagskveld

29 kommentarer:

Solveig sa...

Neimen så fint bosset ble da:):D
Hehe, det ble litt av en forandring:)

Håper dere har hatt ei fin helg:)

Christinas låvebutikk sa...

Oi så fint det ble!
Tusen takk for det!
Ha en fin uke!

mammahaaland sa...

Det er så mye sjarm og muligheter i gammelt boss. Det ble jo kjempefint!
Ha ei fin uke..
Monica

Brit Strikkenerd sa...

For en fanastisk ide!!! Kreativt, lurt og artig. Dette vil jeg også prøve.
Forig takk for tilbakemedling på bloggen min :)

Tove sa...

Smart med den sprayboksa! Det vesle "skrinet" med plass til to lys vart fantastisk fint! Er så kjekt å få tips og gode råd!

krinkelkroken sa...

Morsom fortelling;) Ungene her i huset har blitt vant til mors lidenskap for gamle møbler, så de er ikke så lett og overraske lengre;)
Det ble jo kjempeflott etter litt spraymaling da!
Så koselig av deg å strikke barselgave, tenker det blir satt stor pris på:)
til slutt må jeg bare kommentere den skjønne kurvstolen, for et kupp! Nyt kvelden:)

Bo med Lena sa...

Jeg skal prøve å spore opp litt sånne type barneleker. Er også mektig lei plastikkleker!

Ha en fortsatt flott søndagskveld;)

liven sa...

så at der var en del messing ja!!
Men hvis du bare liker formen på sakene så er det jo mye som kan gjøres!!
Disse ble jo så fine!!
så flink du er å strikke da:o)

lyngen er på gamle Remaen altså!!

Ha en fin kveld:o)

Bergheim sa...

Hei. Tusen takk for kommentar. Jøss så fine de messingtingene ble. Spray er tingen nå skjønner jeg. Ha en fin uke.

Daisys home sa...

Takk for trivelig besøk på siden min.Det såkalte bosset ble jo bare så fint.Utrolig hva en kan få gjort med denne spraylakken.Nå linker jeg deg,håper at d er ok?Ha ei fin uke.

Fru Fjeldhammer sa...

Så fint bosset ditt ble... kul kommentar av din mann!!!

Dissa menne de rister vel på hode av oss innimellom!!

klem

Blå-hvit samlemani sa...

Det ble skikkelig tøft i stål da... Jeg har brukt hvit og svart spray på loppisfunn. Det ble også flott!

Astrid sa...

Kreative du! :)
Så fint det vart!
Du må stikke innom bloggen min, eg har noko til deg der.
Ynskjer deg med det samme ei fin veke!

Kort og Søm sa...

Så fin barsellgave du har laget! Tipper mamman blir veldig glad for den. :o)

[ barn i heimen ] sa...

Du er jammen så kreativ!! Liker bloggen din! For to uker siden traff jeg en venninne av oss begge som fortalte om bloggen din. Lite visste jeg om at det fantes et bloggeunivers - men en ny verden åpnet seg. Og nå er jeg igang med blogginga....takket være deg (og Ranveig..)

Ønsker deg ei god uke!!

Mia sa...

Sååå fint du har gjort det med dine loppisfunn. Det gjelder tydeligvis å se mulighetene, og det har du virkelig evnen til. Flott ble det (og din kjære er sikkert enig i det!).

Tuuusen takk for dine koselige kommentarer i bloggen min, jeg er så glad for dem så...

elisabeth sa...

Ja, så lite skal til du...hehe:) Her nede så mente alle innbyggerne at huset vårt, nei det ville aldri bli solgt...hehe, men det gjelder å se mulighetene og ikke problemene, så kan man fort forandre gråstein til gull;)
Ha en fabelaktig mandag!!!!

Mor Kari sa...

Jeg bruker enkelt garn til sitteunderlagene. Koselig skjerf du har strikket. Jeg har også laget noen sånne. De er poppulære gaver, og de blir faktisk brukt mye av de som har fått de.

Karna sa...

Boss for noen, gull for andre!

Ble jo kjempe fint dette, så koselig dere har det!

Ha en fin høstuke!

KOSELIGE HJEM sa...

Tingene ble jo kjempeflotte etter at du har spraylakket de. Jeg har skjønt at det er ingen nå, spraymaling/-lakking. Har ikke prøvd det ennå, men jeg har så masse ting i messing som jeg har gjemt i en eske i kjelleren, som skal få komme opp og få en makeover. Har sett flere som bare spraymaler, og vips, så har de fått noen helt nye pynteting! GENIALT!

Josefine sa...

Hei:-)) Du er jo bare kjempe lur... så fint det ble når du brukte sprayboks...Takk for tipset.

Klem Josefine

moa sa...

hei:0)
bosset ditt ble jo kjempebra!
kreativt!

LYKKEBO sa...

Har noe du kan hente inne hos meg:)
Og du er sp fiks! Ble kjempe flott!

Klem Lykkebo**

Anonym sa...

Herlighet! Her var det mye øyedrops. Skal si du er heldig med loppeturer og fretexbesøk. Den barnekurvstolen var kjempefin.

Ellers takk for hyggelig hilsen :) Jeg leser mye bøker på engelsk siden de er så billige å bestille, men akkurat disse bøkene har jeg lest på norsk. Har du lest dem på engelsk?
Ha en fin dag! Miriam

Livy sa...

Så utrolig fint det ble:-) Må le av disse mennene, Livymannnen er helt lik:-)

Ønsker deg en kjmepefin tirsdag!
Klem

Tonje Marie sa...

Oj, det vart kjempe fint! =)
Ha ein fin dag!
Klem

Klaffen sa...

Neimen... det må jeg si. Så kreativt da! Nyt dagen - klem

Synnøve sa...

Så fint det du kaller boss ble da. Tusen takk for koselig kommentar inne på bloggen min. Ha en fin dag

Siren sa...

Så utrolig lurt det var å spraye messingen...hmmm...hvorfor har jeg aldri tenkt på det før?! :)
Kjempehyggelig at du linker til meg, og veldig koselig at du la igjen et spor!
Ha en super kveld!
:)

 
Blogglisten