04 august 2008

Tips


Jeg fant jeg fant... Ryddet i gamle ting, og da dukket denne boken opp.
Ikke det at jeg har brukt den noen gang, så nå er det vel på tide!
Tittet litt i den, og her var det mange lure tips og råd gitt.
Det dumme er at jeg leser det, og tenker at hmmmm det var lurt. Så glemmer jeg det like fort!!!
Så derfor tenkte jeg å legge ut litt tips her på bloggen, kanskje jeg husker de lettere da og faktisk tar meg bryet å bruke de... :)

Jeg malte litt møbler i sted, og da fikk jeg jammen meg testet ut noe jeg syns var utrolig smart :

* Malingspannet blir lett tilgriset over åpningen hver gang man drar av malerkosten mens man maler. Fest en bred tape (f.eks maskeringstape) tvers over spannet, og dra av malerkosten på denne, så slipper du alt sølet nedover kantene.
Jippi, nå slipper min kjære å bryte opp spannene for meg...

* Rengjøring av malerpensler : 1 del grønnsåpe og 3 deler vann. La stå i 5 min. Skylles godt og tørkes med en klut. Skal også virke på pensler med oljebasert maling.
I like it simple!

*Malingsrester bør ikke oppbevares i de store spannene man kjøper maling i. Hell over i en tett boks eller syltetøyglass, hvor det blir mindre luft rundt malingen. Det kan også hjelpe å sette glasset opp ned, for å hindre snerk på malingen
Så tar det mindre plass :)

* Malingsrester : Har man gamle korrekturflasker eller rengjorte neglelakkflasker, er disse fine til å ha en malingskvett på. Når man senere får skrammer og merker på vegg eller møbler, er det bare å reparere.
Smart!

Det var dagens tips :)

2 kommentarer:

Charlotte - FO² sa...

Så morsom bok, med supre triks i. Tusen takk for at du la dem ut :) Jeg maler en del selv og dette var helt supert!!!
Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Ang. LOéne mine, så er det meningen at jeg skal laget fotobøker da. Er helt ferdig med 1 bok, men det er det å få surret seg til å få trykket dem da. Hadde iallefall tenkt til å bruke http://www.shutterfly.com/
Tror jeg blir kjempe bra.
Ha en fin dag.
klem

Sarah og Vilde sa...

Thank uuu. Leste dette akkurat før jeg skulle begynne å male! supert :) Line

 
Blogglisten