13 september 2008

Loppis og litt til....



Dette var alt jeg fant i dag, og til den nette sum av 20 kr :)
Møbler var det jeg ville finne, men alt av interesse ble snappet rett foran meg. People are crazy!!!!
Jeg skal iallefall spisse albuene mine til neste helg, det er helt sikkert!

Alvens kreative hjørne har gitt meg en utfordring der jeg skal skrive 6 ting jeg er glad for akkurat nå :)
Her kan vi jo ramse opp i fleng, så her er det om å gjøre å begrense seg :

* At jeg har truffet mannen i mitt liv...
* ... som har gitt meg 2 søte små
* Ny jobb 1 desember, men deilig å fortsatt ha noen måneder i mammaperm igjen
* Huset vi bor i, der jeg kan boltre meg med alt av hobbyer
* At vi er friske som noen fisker (alle er f.eks. snørrfri for tiden, hurra!)
* Men akkurat akkurat nå er jeg glad for : Vin, chips & guacamole dip



Guacamoledip

3 stk Avocado
litt rømme (eller rømmedressing)
noen dråper sitron (for at ikke dipen skal bli fort brun)
Salt
Pepper
Paprika pulver
Chili pulver

Stavmikseren gjør jobben, så er det bare til å nyte den sammen med tortillachips & den/de du er glad i...

Livet er heeerlig :)

54 kommentarer:

Josefine sa...

Synes du nevner opp mangen fine ting en kan være glad for ja..

Gøy med lopper,selv om det kan bli litt kamp om dem, he-he

Ønsker deg en koselig kveld :-))

innendørs sa...

Slettebakken skole?! så morsomt at du kjenner igjen tinga:)synd du ikke fant så mye da, skitt fiske neste gang!! Må bare si jeg blei litt satt ut der idag jeg også! Forrige lørdag var jeg på loppis på Breistein.. fuglekvitter, lite folk, hyggelige selgere og nesten enda hyggeligere priser.. idag var det jo bare texas! Prøvde de spisse albuene mine så godt jeg kunne, men må nok ha hatt på meg for mye klær - det var ikke helt vellykka!:) hvor skal du lufte albuene neste helg da?!:):) og sove godt!!

litenIda sa...

Heisann!

Så hyggelig at du stakk innom meg! Du har en flott blogg, og viser mange fine bilder av hus og hjem. Bladde meg litt tilbake i bloggen din nå og fant oppskriften din på pizza. Den er jeg helt nødt til å prøve en gang! :)

Synd du ikke fant mer på loppemarked. Kjenner til folk med spisse albuer, ja. Sist jeg var på loppemarked hoppet folk over gjerdet for å komme inn først..!

Ha en fortsatt fin lørdagskveld! :)

Hilde sa...

Masse å være glad for!! Fortsatt god helg!

Ingunn sa...

Kjenner meg igjen i det du sier om spisse albuer. Jeg var nemlig på loppemarked forrige helg. Syntes nesten det ble ubehagelig jeg. Var så mange damer med vilje og albuer!!!!ufff....fikk tak i noen ting da. Ser at du gjorde det samme!!!
Vi må nok bli tøffere!!!;)

liven sa...

Heisann!!
Neste helg er det loppis på Os.....det vet du kanskje??
Der skal hvertfall jeg på lørdagen!!
Ha en fin søndag:o)

ENGEL sa...

flott blogg du har!

Dagny- Heim sa...

Sjølv om du ikkje fekk tak i så mykje på loppis har du mykje å vere glad for :-) Ser du har mange fine oppskrifter, trur eg må prøve ut dei fylte horna ein dag.

Ha ein fin-fin søndag!

Som mine dager er sa...

Det er mye å være takknemlig for, og disse du nevner er ofte ting vi tar for gitt. Derfor er det flott å reflektere over de hverdagslige tingene.

Takk for guaccamole dippen. Har en selv jeg bruker, men skal sannelig prøve ut din også. Og de hornene legger ned her ser bare helt jammi ut. Det fristet veldig ja, og skal absolutt prøves.

Ha en fin søndag. Klem.

Solveig sa...

Hei:) koslig att du var innom bloggen min enda engang;) Tenkte jeg kunne legge ut oppskrift, om noen ville ha! Den er veldig lett synes jeg,å gooood:D Du er da flink til å legge ut opprskifter du å har jeg sett:)
Hehe,kjenner til de spisse albuene du nevner ja! Men jeg synes de over 60 er værst på loppemarked. Jeg ble både dyttet å skubbet sist.. Jeg tar det litt mer med ro enn å holde på sånn ja!

Ha en fin høst søndag:)

sandra sa...

nam-nam!! å de ostehorna du hadde på sist inlegg: fristende!!

Fru Jensen's sa...

Takk fo koselig kommentar i bloggen min!
Åå, nå fikk jeg kyst på guacamole, det er så utrolig godt!!
Gøy å gå på loppis, men folk er gale ja! Har selv vært på 3 stk den siste tiden, men kommer ut uten noen ting...
Legger deg til på blogglista mi jeg=)

Ha en finfin kveld videre!

mammahaaland sa...

Hei og hå!
For noen fristelser på bloggen din nå.. fikk streng beskjed fra mannen min her om at sånne horn måtte komme i hus snart..og siden jeg for tiden bare går og venter på nedkomsten har jeg vel igrunn tid til det:)
Nydelig!

ARKinterior sa...

Takk for koselig kommentar !Du har en koselig blogg..gøy med loppemarkeder,men det gjelder å være tidlig,ja:)fortsatt fin søndag.

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Siv
Først: tusen takk for alle dine hyggelige kommentarer.

Nei, jeg broderer på maskin, ikke for hånd. Enkelt og greit. Relativt fort går det også!

Sånn dipp skal jeg lage til tv-kvelden i morgen. Så knall godt ut.
Mine albuer skal og spisses før neste helg. Gleder meg til heeeeerlig loppis allerede!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei.
Du har masse å vere glad for du også ser eg:)
Loppemarked er veldig kjekt hadde det ikkje vore vor alle dei andre folka som er der....hehe.
Eg var på loppemarked i går, men det var ikkje så mykje som frista, men gjekk i trengsel så det var ikkje så lett å sjå.
Den dippen såg veldig god ut så den må nok prøvast ein dag:)

Ha ei fin ny veke.

Anka sa...

Loppis er så genialt! man har altids råd til noe selv om det kniper litt på konto'n. Skal på et stort loppis til helga som kommer. Gleder meg:)

Anonym sa...

Hei,

Takk for hyggelig kommentar på Bloggen min!

Nå fikk jeg veldig lyst på Guacomole dipp med tortillas...nam nam...

Så hyggelig at du minte meg på mobilladeholderen, den hadde jeg glemt bort og den var jo så snerten, må ha en sånn!

Ønsker deg en fin uke!

Anonym sa...

Finnes butikken Ting i Oslo området tro...

Anonym sa...

Hei og tusen takk for hyggelig bloggbesøk :)
Gode oppskrifter er til for å deles, vet du!
På neste loppisbesøk er det bare å brette opp ermene - den som intet våger, intet vinner! :)

Ha en fin søndagskveld!

Solveig sa...

Så hyggelig at du la igjen en kommentar på siden min! Jeg er akuratt ferdig med brød baking nå:) Ja det blir mye finere med forheng til en slik hylle! Passer ikke inn i det hele tatt,men det er jo sånne ting man må ha og da. God natt:)

Anonym sa...

Takk Livet er herlig, det er jo en slik butikk midt i sentrum og dit skal jeg, takk takk :)

Tulip sa...

Ja man må være tidlig ute på loppis for å finne godbitene.
Men dessverre; der er de overivrige, grådige damene også, som bare dytter deg vekk med albuer så spisse at man ikke tør nærme seg!
Jaja...ikke stort å gjøre med det. Vær litt tøffere neste gang!

Solveig sa...

Hm, kan du ikke finne deg noe frukt da? Eller knekkebrød om du har;) Jeg har ikke barn selv,men vet det kan være litt sånn på søndager(lite brød igjen, må spares til barna).

Jeg har spist nok ialefall:P Er jo ikke det verste å spise litt for mye av da..
Forresten har du mye fine møbler:)

søte drømmer sa...

Jeg pleier stort sett å være på et loppemarked og det er på Åskollen skole ikke langt fra der jeg bor. Gleder meg til det! Men tror nok jeg også må spisse albuene mine jeg også! Det er alltid godt å få en påminnelse på ting å være glad for:) God søndagskveld, klem Tone.

Blå-hvit samlemani sa...

Det ble ingen loppis tur på meg i helga. Jeg orket rett og slett ikke stå opp så tidlig, men neste helg...

Husker ennå den "kjerringa" som snappet den fine muggen rett ut av hendene mine... Jeg gadd rett og slett ikke begynne å diskutere med henne, men noen folk er frekke! jeg trenger også litt spissere albuer..hehe!

Ha en fin uke

oline's skattekammer sa...

Prøvde å sende deg en kommentar tidligere i kveld, men den ble visst "borte". Jaja, uansett, takk for hyggelig hilsen i bloggen min! Måtte såklart innom deg for å se, og her var det jo kjempekos! Mye deilig mat, og fine bilder av fristende feriesteder. En lottogevinst hadde nok vært tingen ja. God natt!

frk.Kreativ sa...

Du har en flott blogg og de ostehorna skal testes! Høsten er loppistid så nå skal jeg saumfare lokalavisa og sjå om det er noen her jeg bor,det er jo så artig med loppemarked :) Ha en fin dag

Nunne sa...

Farlig sted å dukke innom når en er sulten. Men et trivelig sted, du har en fin blogg, som jeg ikke har oppdaga før, tror jeg...
Men jeg kan kanskje få lov å komme igjen? Jeg trivdes her!

Klem fra nord Norge...
fra Nunne.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hi hi, det nok pga de spisse albuene at jeg ikke går på loppemarked..
Jammen du fant da noen fine saker, slitan!
Ha en flott dag.
Klem

Villa Luftslottet sa...

NAM NAM...;)
Slike fristelser må du spare til lørdagene med å legge ut, for her begynte suget etter noe snadder seg med en gang...hehe;)
Du, jeg må bare nevne det, for hver gang jeg ser profilbildet ditt, så er det så kjekt, for det ser ut som dere har dere så utrolig koselig sammen:)

LillaLykke sa...

Det er godt det ikke alltid er så mye som skal til for å fornye et gammelt og kjedelig nattbord :)
Den dippen så bare helt himmelsk ut!! og sammen med litt chips og vin må det virkelig være herlig :)

Lena sa...

Mmmm - den dippen så skikkelig digg ut!

Det er litt sånn på loppis om dagen, man MÅ virkelig spenne seg frem om man skal ha en sjans til å få fatt i godsakene, ja! Jeg var heldig igår, jeg - som fikk gå rundt helt alene...

elisabeth sa...

Jeg blir så sulten av alle disse matbildene...hihi;)
Nå sniker jeg til litt blogging, mens besøket mitt lager middag...hysj;)
Ha en knall kveld:))

elisabeth sa...

Jeg blir så sulten av alle disse matbildene...hihi;)
Nå sniker jeg til litt blogging, mens besøket mitt lager middag...hysj;)
Ha en knall kveld:))

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei kjære du,her kommer litt hjelp for å finne granatepleteen ;0)
Jeg fikk tak i den på Kinsarvik helsekost,på Lagunen.
Ha en hærlig kveld videre :0)

Emmas Verden sa...

Så kjekt at du stakk innom :)
Har nok ingen hemmelig oppskrift på lavendelen,den har stått i denne gamle zinkbaljen siden ifjor.Har bare klipt den ned på våren før den begynner å vokse igjen.
Ang. overskrifta så er den scannet til en jpg fil og lagt inn som ett bilde.(det er ikke meg men min kjære som tar seg av sånt..er ikke pc geni ;) )
Du har en koselig blogg,her kommer jeg tilbake!!!
Klem Anne ;)

Hulda sa...

Blir så sulten av bloggen din! Må jo bare få prøvd disse gode oppskriftene. :) Flotte bilder av maten også. Og fine loppefunn.

Ser at du er fra Os, har en fetter som bor der. :)

Min Still By Maia sa...

Nam, nam. Elsker mexicansk mat..
Loppejakt er alltid spennende! Er bare så deilig når man gjør noen gode kupp. Kan jeg spørre deg om en ting? Hvordan får du opp status på bloggfavorittene dine? Det er jo så lurt, da slipper man å gå inn på alle favorittene hver dag, men ser med en gang hvem som har lagt inn noe nytt. :-)

Karna sa...

Så det skulle være mange loppiser i helgen, men jeg tok ikke turen. Blir så fristet til å kjøpe med meg noe, og jeg har slett ikke plass til mer....

Fine funn du gjorde selv om du ikke kom hjem med møbler!

Huset på kollen sa...

Hei,

Blir jammen sulten av å lese hos deg! Bordet jeg har bilde av hos meg er Ikeas Liatorp :)

Kort og Søm sa...

Hei!
Så fin blogg du har, her var det mye spennende :o)
Kommer helt sikkert igjen for å titte!!

MODERN COUNTRY sa...

For en koselig blogg du har!
Mange ting å være glad for, det er helt sikkert. Tenker på det hver dag jeg også, hvor heldig vi egentlig er. Gladpost dette :)

Takk også for både besøk og hilsen i bloggen!
Klem Aina

Anonym sa...

Hei hei!
Og tusen takk for hilsen i bloggen min. Det blir jeg så glad for:)
Det er moro å ha noe ikke alle har. Så er det så gøy med denne mannen da som liker alt jeg liker. Sier han i hvert fall. Hehehe.
Jeg har også funnet ut at folk er litt småcrazy når det kommer til loppiser. Jeg er alltid for seint ute jeg. Men pleier å finne noen fine ting for det.
Bladde litt gjennom bloggen din og synes den er kjempekoselig. Er det greit om jeg legger deg til blogglista mi?
Likte spesielt godt at du har oppskrifter liggende. Kommer til å komme hit igjen ja:)
Ha en flott dag videre.
Elin1

Cathrine sa...

Heisann :-)
Du hadde jo fått med deg litt ifra loppis da.. man må som sagt ha spisse albuer og hvere tidlig ute på slike ting. Men artig å ta en titt rundt da.
Ha en fin fin dag!
Klem

søte drømmer sa...

Det ligger noe til deg inne hos meg! Klem Tone

CosiFanTutta sa...

Elsker guacuamoledip. Det hender jeg har en teskje med sånn tacosaus på glass oppi. Nam. Liker i det hele tatt avocado veldig godt å spiser det til absolutt alt :o)
Kan tenke meg at loppis er stedet for spisse albuer, ja. Hater å dra på sånne steder hvor folk blir ville og gale. Det tar knekken på meg! Husker godt når guttungen var liten, og vi var steder hvor det kanskje dukket opp en julenisse eller andre arragementer. Foreldrene tråkket over andres unger for å plassere sin egen unge i fanget på nissen, eller først i køen. Ser du det for deg! Hva slags folk blir det av de ungene når de vokser til. Sånne folk vil gamle Norge ha! Nåja, en liten digresjon, jeg bare måtte :o)
Ha en fin dag!

anneskreative sa...

Hei,,,tusen takk for hyggelig hilsen,,,og lykkke til med teppet ditt du også.
Jeg har holdt på med mitt en stund,,,er sånt som er kjekt å ha innimellom mye annet.
Har skrevet a oppskriften din på dip.
Takk skal du ha.

Kristines verden sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg, som fersk blogger blir jeg jo såååååglad når noen har vært innom.... Jammen tror livet ditt er heeeerlig, med så mange ting å være glad for! Kos deg!

Vakkert Liv sa...

Hehe, skal bli morsomt å se om folk har like spisse albuer på marked i Paris nå til helgen :)
Glederm ed masse.
Den dippen så deilig ut...

Torunn sa...

Herlighet.....nå ble jeg skikkelig sulten! Såp mye godt du har å by på da :-)

Klme Torunn

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Tusen, tusen takk for alle dine fine hilsninger i min blogg!
Det setter jeg utrulig stor pris på! Hos meg har det vært så travelt de siste ukene, men nå ser det hele ut til å roe seg litt, heldigvis! Å da blir det mere tid til blogg:)

For en reser du er på disse bestemor-rutene! Å så flotte farger! Jeg holder også på med et, men det tar visst hundre år før jeg blir ferdig;) I kveld skal jeg prøve meg på et skjerf med påfugl-masker/broomstick scarf. Det skal bli spennende, for det har jeg ikke gjort før.

Ønsker deg en kjempefin kveld!
Klem fra chatrine:)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så kjekt å kike på bloggen din. Blir jo reint sulten :)Hehe. Ønsker deg ein super kveld :)

Randi sa...

Mmm...nå fikk jeg lyst til å bake!!
Takk for oppskrift!!

 
Blogglisten