02 juni 2009

Til kvelds i dag...



Utrolig travelt for tiden, så det blir lite gjort innen interiørfronten... Jeg har en del maleprosjekter liggende, men venter til det tiden & lysten er der :)
Det har også blitt litt for mange kjappe løsninger innen matveien, og det har resultert i en ikke altfor sunn livsstil... Hmmm! Bikinisesongen er jo allerede her!
Så i kveld prøvde jeg meg på noe nytt : smørbrødsalat
Jeg brukte det jeg hadde tilgjengelig hjemme, utrolig grei måte å kvitte seg med pålegg og grønnsaker som "sliter seg ut" i kjøleskapet

1 hardkokt egg (hakkes i biter)
2 stilker finsnittet stangselleri
1 bit purre (finsnittes)
1 grovrevet gulrot
skinkerester i kjøleskapet (jeg brukte hamburgerrygg og det var helt topp!)



Bland i dressingen :

1 dl kesam original
1 dl lettmajones
litt salt
karri

Salatblandingen holder seg ca 3 dager i kjøleskapet

Det måtte bli hjemmelagde grove rundstykker i dag også, skal det gjøres ordentlig så skal det gjøres ordentlig :)



Så på med salaten, nam nam!



Jeg fikk et terådet av Kjersti i Muskatt og Kardemomme : teklubben



Anbefales!

Da håper jeg det vil smake, velbekomme :)

12 kommentarer:

Hulda sa...

Dette så godt ut! - både salaten og rundstykkene. Fine bilder også. :)

Anka sa...

Selv om det går fort i svinga må jeg si du er flink til å unne deg litt god mat:) Det så kjempe godt ut. Kos fra meg.

Guttemamma sa...

Ser utrolig godt ut,Så fint med noen nye mattips...:-)

Unknown sa...

Hei du! Jeg håper kveldsen smakte! Jeg tittet inn til frokost, jeg! Morsomt å stikke innom nye blogger - er ikke lenge jeg selv har blogget, så denne verdenen er tydeligvis utømmelig når det gjelder kreativitet og ideer! Ønsker deg en strålende dag! Her skinner morgensolen! Hilsen en skribent

Fjordheim sa...

Så godt det såg ut da.
Og nystekte rundstykker er jo bare godt. Må nok prøve den salaten en gang. Kos deg
Klem fra meg :)

Frøken Lykkelig sa...

Ja tiden går fort og gæli for tiden!!! Det er to uker til vi kommer hjem og i løpet av den tiden skal vi ha besøk fra oslo i en uke, til harstad for å hente noe inventar, ordne papirer med banken, ansette en ny person... å hjelp!!!
Håper det går bra med dere alle!!!! Stor stor Klem!

Babb sa...

Mmmm, det så nydelig ut, nå ble jeg sulten:)

Glede sa...

Hei! Fant deg via Blafrebloggen, lurer på om jeg kanskje har vært innom tidligere også. Falt for tittelen på bloggen din med en gang; Livet er heeerlig! Det er jammen sant! Her var det koselig inne, både interiør og fristende mat. Just how I like it! Kommer nok innom senere også! Ha en flott dag. :)

Midtbo sa...

Det så godt ut! Får besøk i kveld og tror jammen dette var det jeg trengte for å komme meg opp av sofaen å begynne og ordne til. Har alle tinga i kjøleskapet, så nå blir det hjemmelaget pålegg til gjestene. Takk for oppskriften!

Kort og Søm sa...

Nam..dette så godt ut! :o)

CosiFanTutta sa...

Heeei Os, Bergen kaller :o)

Lenge siden sist. Alltid gode råd å få her inne hos deg :o) Det så godt ut!

Koselig gjensyn med bloggen din. Jeg har hatt en laaang bloggpause, og er ute å hilser på igjen.

Ha en fin, fin helg videre

Cosi-klem

Vår lille hage sa...

Så skikkelig godt ut! Det skal jeg prøve en dag !

 
Blogglisten