01 februar 2009

Søndagssyssler...

I dag har vi vært i en kjempekoselig 1 årsdag, i den anledning fikk jeg sydd enda et legoteppe. Fleeceteppe fra IKEA på innsiden, og rutete stoff fra Stoff & Stil, så mye lettere + kjappere å lage ting for andre gang :)



Forrige legoteppe kan du se her....

Den siste tiden har det bare blitt mer og mer kaos på hobbyrommet, så nå MÅ jeg gjøre noe med alt stæsjet mitt! Det er utrolig mange småting som flyter rundt i ulike poser. Så på IKEA kjøpte jeg noen geniale kasser med lokk



Nå i kveld skal jeg rett og slett lage litt struktur i rotet. Jeg er ikke den beste rydderen, for jeg finner alltid så mye spennende mens jeg rydder. Ting tar tid :)
Derfor er det viktig at jeg slutter av her og nå, kommer i gang, slik at jeg kommer meg tidlig i seng, og opp i skapelig tid i morgen tidlig, for det blir en ganske travel dag på jobb.... (puh lang setning).
Ha en finfin søndagskveld alle sammen!!!

18 kommentarer:

Frk Mille sa...

Det er kjekt og ha orden og system, men det går så kort tid før det er rot igjen. Mitt mål er å slutte å rydde, men heller sette ting på plass etter bruk!

Ønsker deg en fin søndag

Frøken Lykkelig sa...

Hei!
Jeg blir nesten litt "sur" når jeg ser alt det fine du syr!! Hi hi.. ja ja... jeg får bare skryte av deg og si at du er kjempeflink altså!! Håper dere har hatt en flott helg og så må du ha en flott uke Siv:-))
Stor Klem sendes fra Lofoten !

Ida sa...

Haha.. morsomt at du sier dett emed å gjøre ting for andre gang! Sydde to putetrekk idag - første tok sin tid - andre var gjort ferdig på nullkommaniks :)

Blir jo kjempefine disse legoteppene dine - må få fingen ut å lage ett jeg også - genialt å gi i gaver :)

Kose deg med ryddingen - jeg er igjen lik som deg - altfor glad i oppdage hva som skjuler seg i rotet..hihi! Ha en fiiiin uke!

Klemmer

Liv Elin sa...

Så flott legoteppe - fine vårlige farger !
kanskje jeg skulle prøvd meg på et sånt engang ....behovet for et er her i høyeste grad iallefall, m all legoen som guttene har !

Håper du har en flott søndagskveld !

Anita sa...

Sånne bokser har jeg også på hobbyrommet! Kjekt for å holde litt orden!! Ha en strålende uke!

Min Still By Maia sa...

Lykke til med ryddingen. Enig med deg, det tar alltid lang tid..
Har noen lignende bokser fra Åhlens. Jeg har de oppe på et skap. Så har jeg laget et "kart" hvor jeg har skrevet opp tema for hver eske. På den måten er det lett å finne frem igjen.

Lykke til klem

Anka sa...

Liker de legoteppene du lager. Genialt! Det er godt å ha orden i sysakne, hehe. Kjenner til små rot... men bokser hjelper:-D God kveld.

Christina sa...

Hihi.. Kjempe godt å få orden i sakene sine! :) Føler jeg har alt for liten plass så alt hoper seg opp over alt.. Begge bodene vår er fulle av skrot! Haha.. Tror det må bli stor ryddings til våren!

Kos deg på jobb i morgen! :)
Klem fra ei som må holde senga en uke til!
Christina

Mia sa...

De eskene fra Ikea er kjempefine, jeg har flere av dem i syrommet mitt for å holde orden i sysakene mine, for å si det slik. Flott legeteppe du har sydd også.

Mia sa...

Ooops... jeg mente jo å skrive legoteppe og ikke legeteppe... men hvem vet, kanskje den som leker på teppet en gang bli lege også da... hihii

hobby dilla sa...

Heisann:) Ramla innom her litt tilfeldig og du verden... her må eg bare komme igjen ! Så utrolig flotte ting du lager og så pent hjem du har! Fikk veldig lyst å legge deg til blogglisten min..håper det er i orden:)
Ha en flott uke!

(bor faktisk ikke så kjeempelangt unna os...bodde der tidligere under utdanning. Kjekt sted.)

Nita sa...

Hehe, nesten litt misunnelig jeg, elsker å skape orden, skjønner du. Jentene mine sier jeg har samme gener som Monica i Friends....det er ikke helt sant altså, bare litt!

Lykke til med ryddingen :)

prinsesselinn sa...

så kjekt at du er med i vesketrekningen min ;)
ja dumt dere ikke var der.
var kjempegøy,
masse gøye folk og fin musikk.
dj barabass spilte,
( råbra, han som pleier å spille på stagediving.)
nachspill og flinke jeg drakk bare vann etter kl tre så var ikke dårlig i går i det hele tatt, digg.
kos deg i uken.
Hils mannen.

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei min venn,
takk for din koselige kommentar :o)
Så kjekt at du likte innlegget!
Håper paien faller i smak,når du får anledning.
Her har vi det godt,alle er friske og raske,hurra :o)
Go kveldsklem til deg

Fjordheim sa...

Så godt det er å få orden på saker og ting. Men ja, det har lett for å ta litt tid.
Du har jammen fått laget mye fint i det siste. Hadde legoteppe til guttene da de var små. Jegfant det på loppemarked en gang, Det var
laget av deminstoff. Lurer på hvor det er blitt av?
Ønsker deg ei fortsatt god uke :)

Kosene mine sa...

Kjenner til det ja, rydding blir mer som en oppdagelsesferd i ting man ikke husket at man hadde, hihi

Lykke til! Og legoteppet så fint ut, har lyst på en bebiss å sy det til jeg, eller at noen jeg kjenner får en da mener jeg ;o)

Fargelykke sa...

åå de legoteppene er geniale..hadde sånn som liten..
Har hatt en plan om å sy lenge men stadig glemt det. Så tusen takk for inspirasjon:)

Gurimalla! sa...

Så fin blogg du har! Masse inspirerende innhold. Ha en fin dag!

 
Blogglisten