12 november 2008

Extreme makeovers



For noen uker siden kjøpte jeg en billig kommode på loppemarked og den måtte jo pimpes litt.
Hjelpemidler :




Maling måtte jo til, og ingen bombe at det ble hvitt :)
Jeg ble kjempeinspirert av den fantastisk dyktige Hvit Stil og hennes sølvsprayede Ikea Trollsta ben, bare sjekk her
TIPS : stor box med spray koster bare kr 59 på Claes Ohlson og den syns jeg var knallbra! Ny favoritt... (De selger bare de vanligste fargene)
Jeg fant noen fine krone-knotter på Ting butikken, fant ut at 8 stk knotter ble litt dyrt for meg. Så det ble 2 stk prinsesse knotter og 6 stk litt mindre stæsjede fra Ikea :)
Slik ble den ferdige kommoden :



(skulle jo veldig gjerne hatt hvit seng ser jeg... jaja de vokser jo så fort ut av den grindsengen allikevel)

Flere makeovers fra tidligere innlegg



En billig kurvstol fra Fretex fikk en runde med sprayen (naboene må jo ha lurt på denne røykskyen som har svevd rundt huset vårt den siste tiden...)




En Fretex hylle fikk ny farge og innhold.
Jeg fikk sydd 3 stk Babushkadukker fra Tildas Julehus, blir dessverre ingen nærbilder (litt for mange skjønnhetsfeil der gitt...)




Tallerkenhyllen rommer min kjæres barnebøker, han har fått en liten hilsen fra selveste Torbjørn Egner i en av bøkene (morfaren var nabo`n).



Da er det er godt at bøkene har sin plass i høyden, langt unna snåttete neser og primhender...

Så nå begynner rommet til minstemor å ligne noe, mangler gardiner og der er jeg bare utrolig kresen! Kom gjerne med tips...
Litt flere bilder kommer her







Jeg må bare takke for alle utmerkelser, kommentarer, gaver og oppmerksomhet jeg får! Det er bare såååå kjekt å logge seg på hver morning, for der ligger det alltid noe spennende og venter. Om det er en kommentar eller om det er noen som har inspirert meg med et nytt innlegg... Jeg blir bare så vanvittig imponert over all kreativiteten og vennligheten :)

Ha en fortsatt fantastisk flott uke alle sammen, det skal iallefall jeg :)

55 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Det er utrolig hva litt maling kan gjøre...
Kommoden ble skikkelig fin :))
Pluss alt det andre og da :))
moro er det...

Klem,Kari

Frk .Fischer sa...

Så lekker...alt du har fixet...virklig lekkert...fikk så lyst på sånne bein jeg og...får man de løst??? Sitter å tenker har jeg et sånt møbel som kan få sånne bein... Super fin blogg har du og..koser meg vær gang jeg er å titter...keep up the good work!!!

Ann-Cathrin sa...

Så utrolig fin kommoden din ble! Flink du er:)!!!

LYKKEBO sa...

Helt imponert jeg! Knall fint med de føttene! Så jo ut som en kommode fra en interiør butikk.. Er så kjekt med make-over!!
Likte kjempe godt tapeten på veggen! ( stolen og...rett og slett alt!)Du er så flink og effektiv!:)

Ha en strålende flott kveld:)

Josefine sa...

Hei! For en forandring... kommoden ble jo bare så fin:))Så kjekt å se hvor flink du er med gjenbruk.. virkelig imponert. Klem Josefine

Fru Fjeldhammer sa...

Så kult, det ble utrolig stilig.. de beina er skikkelig kule!!!

Huset på kollen sa...

Superflott kommode, inspirerende å se! Jammen er du kreativ, herlig å se alle de flotte prosjektene dine :)

malrodien sa...

Den kommoden ble jo bare drit lekker!!! Det fikk jeg jammen meg lyst til å prøve selv en dag oså:)

Fru Fryd sa...

Så lekkert også så koselig jenterom. Utrolig hva litt maling kan gjøre. Likte svært godt tapeten! Er den kjøpt her i Bergen? :0)

Klaffen sa...

Jo, dette var jo fantastisk! Sant nok at maling gjør susen, men det er jo Du som har gjort jobben! Ligger noe til deg på bloggen min. Må på jobb, stikker innom senere jeg :) Klem

Anonym sa...

Så utrolig lurt med beina på kommoden. Ble skikkelig nydelig. Koselig rom.
Ha en fin dag.
Hilsen fra Agathe

Bakketun sa...

Den ble jo skikkelig lekker!!!!

E:-) sa...

Oj! Den kommoden ble jo bare superstilig da! Kjempeflink er du:-) Jeg må bare si at den "fondveggen" med tapet på barnerommet var UTROLIG digg! Kjempestilig!!!
Jeg må virkelig skryte av den når det gjelder gjenbruk/bruktfunn.
Jeg skal også bli flink når jeg får tid.... Det er bare så alt for lett å bare kjøpe ting fix ferdig...
Ha en fortsatt fin uke;-)

TM sa...

Det ble kjempefint! Veldig lurt å bare bruke spesielle knotter på de to øverste skuffene.

Vår lille hage sa...

Så lekker kommoden ble.... Det må jeg si. En kjempefint rom! Og det er utrolig hva maling kan gjøre. Jeg også har pusset oppp en tallerken hylle, bildet ligger på bloggen min.
Klem

Ingunn sa...

wow....Så utrolig dyktig du er!!!Den kommoden ble jo kjempe fin!Utrolig hva litt maling kan gjøre ja!,)

God dag til deg!

Christina sa...

Så sinnskyk kul den kommoden ble!! :) Kjempe inspirert! Resten av makeover'ne var også super fine.

Jeg skal komme meg hjem, på besøk, til leiligheten min så får jeg sett om jeg kan ta noen bilder av loppismøblene mine! :)

Klem
C

Magdalena sa...

så flott,- ja riktig FLOTT!!
det er så gøyt å gi nytt liv til interiøret.....

Merethe sa...

Åh, den var liiite skjønn da! (komoden)...Har ikke jeg en sånn stående i kjelleren tro?? Nå tror jeg jammen meg den må få en makeover :) Kjøper man de føttene på Ikea? eller?? man kan kanskje ikke kjøpe de løse??
Også synes jeg faktsisk det var smart at ikke det ble kroner på hele komoden, det ble perfekt med de to øverste.. God jobb!

Fine de andre tingene også! :)

Kort og Søm sa...

Utrolig flott, du er jo bare kjempe flink!! :o)

Prinsesse knottene, kommer de fra en nettbutikk??

ha en fin fin kveld :o)

Ida sa...

Den ble KANONfin! Nesten som jeg tror du bare lurer oss - for jeg nekter nesten å tro at det er samme kommode ;-)

Utrolig kreativt og flott, både med valg av farger, stil, bein og knotter! Jeg er STUM av begeistring !

Kjempemye annet fint du viser fra barnerommet! Nydelig tapet!

Gardiner er kjeeeeempevanskelig! Trenger du noen tette eller lette (haha!) ?? Om du velger lette - kan du finne noe billig og enkelt i blonder - og "pimpe" med kanskje englevinger - blomster o.l ??

klem

ps. Hemtex har egen butikk i tredje etasje på arken. De har egentlig ikke såååå flott sengesett - koster rundt 500,- per pakke - men de er litt variert og annerledes enn masseproduksjons-kjedene" Lurer på om de ikke har en egen nettside??

♥bagatellar♥ sa...

Utrolig bra:-)

Brigg sa...

Oj! kommoden ble skikkelig stilig!!!

Ida sa...

Haha.. "tatt på kornet!".. jeg måtte unnskylde når jeg satte dem på "utstillingspinnen" - det ble litt VEL voldsomt! Også har de fått leke litt sammen etterpå - men det var til glede for 3åringer.. haha.. greit å ha noen å skylde på - siden han bare så dumt på meg :-)

Ida sa...

Hihi.. ja, det er deili gå kunne være barnslig med god grunn :-) Elsker å tøyse og tulle - småttingen er nemlig veldig glad i ironi - og det er til stor glede for meg :-)

Trass - hmmm... merket noen "stae" tendenser når han var rundt halvannet år - og tenkte: OJ! DET var tidlig! Men - nå kan ikke klage i det hele tatt! Han er en utrolig snill og morsom gutt. Har sine "sider" selvfølgelig - og prøver seg - men det er så lett å avlede eller tulle bort. Hvis han ikke vil gå fra bilen og hjem - kan jeg bare si: Ok, førstemann hjem - og vips så ser jeg bare røykskyen etter han :-) Enn så lenge DET trikset varer ... hihi :-)

Tror ikke alle barn kommer i trassalder - noen er bare litt mer sta enn andre :) !!

Syntes 3,5 år er veldig bra aldersforskjell - småttingen er også fornøyd! Han gleder seg til "babyen som svømmer uten svømmebriller" kommer ut :-)

BeBe`s blogg sa...

Tusen takk for hjelpen ang. bilder i innleggene! Et lite tastetrykk, så var alt i orden igjen. Godt det fins datakyndige i bloggverden. Snøkrystallene var enkle å hekle, iallefall når man kan litt hekling fra før. Kommoden fikk en helt annen stil med nye bein, den ble kjempefin!:)

HjemmeKoz sa...

Åhj! Her var det mange fantastiske forandringer!
BRA JOBBA!

Anonym sa...

Såååå fiiiiin den ble!!!!! Maling kan virkelig gjøre underverker og det var bare morsomt med forskjeliige knotter..Jeg blir aldri lei slike før og etter-bilder..Fantastisk morsomt å se forandringene! Vør glad du ikke begynte på sprinkelsenga..Jeg har nemlig forsøkt meg på det for noen år siden og det var ikke akkurat fort gjort :)Ønsker deg en fin fredag og helg! Klem fra kardemomme :)

Alven sa...

Hei :-)
Så fin den kommoden ble!!! Flink du er!
Alt det andre ble også veldig fint :-)
Kan man kjøpe bare beina eller må man kjøpe hele benken?
Ha en fin helg :-)

Klem

Fjordheim sa...

Så flott kommoden ble. Lurt med to prinsesse knotter og resten litt vanligere. Ganske dyrt visst en skal kjøpte spessielle knotter til en hel kommode.
Rommet er veldig fint. Så mange ting du har pusset opp. Koselig med bok som forfatteren har signert.
Ha ei herlig helg :)

Thea sa...

Absolute extreme makeover ja... Fra fæk furu til den snasne lekre kommoden:)! Du har gjort litt av en jobb med e tingene du har pusset opp, BLe kjempefint) også den tapeten da, kjempekul! Ha en super helg:)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så utrulig flink du er!! :) er imponert her! :) Den kommoden vart jo SÅÅÅ lekker! Er det virkelig SÅ enkelt?? :) Kanskje eg skal bytte bein på alt eg også har :D hehe. Ikkje på min mann da ;) hehe. Det vart utrulig fint vertfall :) Ønsker deg ei herlig helg :) Godklem :)

Ingrid sa...

Kjempestilig den kommoden ble da!!! :) Utrolig lurt å bruke de beina.. får du kjøpt dem separat eller måtte du kjøp hele møbelet fra Ikea?
God helg! :)

Anonym sa...

skikkelig kul ble kommoden. Hyggelig barnerom.

Min Still By Maia sa...

Helt utrolig hvor flott det ble! Det er litt jobb da, men det er jo virkelig verdt det når man ser resultatet! Ønsker deg en kjempe fin helg :)

liven sa...

Så fin kommoden din ble da!!
det er så kjet med den malingen altså:O)
Du har jo vært kjempeflink med alle sakene du har malt:O)

Ha en fin helg:O)

Drømmen om en eplehage sa...

Du dæsken, den komoden ble da rene mesterverket!
Råflott!!!! :o)

Så bra du likte gaven da. Ser du har fått oversatt diktet også. Fine ord!

Rart hvor lite som skal til før man faller av lasset... Vert en uke borte fra nettet og gått glipp av haugevis med ting. Tiden går fort i bloglandia:o)

Ha ei fin helg, søte du.
Nå må jeg se hvem som vinner. Eplekarten har stemt. Fnis!

Kos og klem

prinsesselinn sa...

kjempefin.
skal si du får gjordt ting.
Hils mannen.
God helg.

CosiFanTutta sa...

Heisan, jeg har vært en uke på geilo uten blogg eller nett eller noe. Fikk helt abstinenser :o)

Skjønner godt hva du mener at du gleder deg til å sjekke nye kommentarer og innlegg - det er kjempegøy!

Det ble en utrolig flott kommode! Skiftet du bena også? Hvor fikk du eventuelt de fra? Kjempekjekt med ting du har satt ditt eget preg på, jeg er imponert. Alt jeg har er kjøpt og betalt i den stand den kom, hehe

Hvis jeg hadde sett kruvstolen på Fretex hadde jeg tenkt - søppel - det er det som er forskjellen på meg og deg (iallefall en av de, hehe)

Ha en fin, fin helg!

Klemmer

Anonym sa...

Takk for at du er med i konkurransen om mitt juleskilt som trekkes den 27'ende! Lykke til!

(P.S. Gjenbruk, fantastisk!!!)

Tante Mimmi sa...

waw! fy, søren du heng i stroppen! Skal sei du er efektiv!!
Kor er hatten min??? sånn at eg kan ta den av!
Akk ja!
Og så vart eg imponert over autografen- den hadde eg vore knakande stolt av!!!
God sundag!

Tante Mimmi sa...

sa du at du var ferdig med julegåvene?? ....nei, her vil eg ikkje væra!............

tinemor sa...

WOW
Du og du så lekker den kommoden ble!!!!!
Dritlekker!!!
Tror det er bra du "bare" hadde to kroneknotter, for kunne blitt formye med slike knotter på alle skuffene.
Jeg liker tapeten du har brukt også , -kjempelekker!!
Så flink du er!
Klem

hvitstil.com/Christine sa...

Hei

Kommoden ble kanonfin! Klart det er greit at du gjør det samme som meg, bare hyggelig å være til inspirasjon.
Stå på med malingen, så sees vi snart.

Klem fra Christine

Synnøve sa...

Hurra! Her var det mange lekre makeovers!! Har en gammel kurvstol hjemme i Roseby som jeg kunne tenkt meg å spraymale hvit en gang, og ta den med ned hit ;) Kanskje jeg skal kjøpe noen bokser med det samme, hihi... Sorry at jeg er så fraværende for tiden med kommentering etc, bloggen blir fullstendig neglisjert.... :/ Men bare en uke igjen nå, så er det over for i år, yay! Er på jobb nå, måtte bare inn og si hei :) Skal dere til Roseby i jula forresten?? Det skal jeg :) Ha en finfin søndag! Klem

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg min venn,
TUSEN TUSEN TAKK for den nydelig innpakkede premien!!!
Kjempefint hjerte!
Og for en overraskelse at du også har tenkt på alle våre søte små :0)
Det var veldig snillt av deg,og vi ble alle kjempeglade for de skjønne bamsene og pepperkakemannen!
De har allerede fått lekt seg litt,og jeg tror at de trives godt i sitt nye hjem...;0)
Skal si du har tryllet med kommoden,så flink du er!
Og så koselig med historien om Torbjørn Egner :0)
Ønsker deg en go søndagskveld og ei fiiin uke,forhåpentilgvis er dere alle friske snart!
Og igjen tuuuusen takk for alle de koselige gavene!
Go Kjerstiklem+fra resten av gjengen min her

pepperkverna sa...

Så kjempefin kommoden din ble! Hege

Nettelita sa...

Det er helt utrolig hva litt hvitmaling og en sprayboks kan gjøre! :)
Kommoden til snuppa ble jo knall fin!
Jeg holder på å male et par hyller som skal opp på veggen her! Billig, enkelt og greit!
Ha en flott uke!
Klem

Guttemamma sa...

Det er helt utrolig så fine gamle ting kan bli!!! Kommoden ble bare så utrolig fin!! Gardiner ja, liker liftgardiner veldig godt..men det er jo ikke akkurat et spektakulært tips...:-)

innendørs sa...

WOW! Schtæike! Det der var bare utrolig bra! Ser jo helprofft ut, skulle virkelig ikke tro det var den samme kommoden altså! Well done you!!! :D

Tone sa...

Så utrolig kul kommoden ble!!!

Oi, oi, oi! Nå ble jeg virkelig inspirert her:) Har lett etter en liten kommode/sjenk til stuen - kanskje jeg har funnet løsningen;)

Jippi!

Englemor sa...

For en et fantastisk oppussingsresultat på den komoden! De bena ble bare helt utrolige! Nå fikk jeg lyst til å pusse opp gamle møbler til jenterommet...
Kjempeflott blogg du har, veldig mye fint du lager.

Anonym sa...

Vet du om det går ann å kjøpe sånne ben som du har på den kommoden noen plass? utrolig flott!

- sa...

Ja det får en si. Du har stått på! hehe. Kjempe stor forandring litt maling/spray kan gjøre!! :-)

Drømmeland sa...

Den komoden ble jo bare helt utrolig, også så morro nåe en gjør det selv. Elsker selv å skape nytt liv i slitene gammle møbler ;o).
Rå Fin ble den.

 
Blogglisten