08 august 2008

Herlige fredag...



Det har blitt vel mye kake og kosemat den siste tiden (ehhh de siste månedene), ikke lett å leve sunt når man er i mammaperm :)
Så i dag skulle det heller bli en sunn lunsj tenkte jeg! Kjøpte favorittfrukten min øyeblikket, Granateple, og klarte selvfølgelig ikke å gå forbi bladhyllen uten å kjøpe, ja to blader.



Det er ikke noe særlig å "partere" frukten, og det ser heller ikke så innbydende ut.
Men det er utrolig godt sammen med youghurt :



Perfekt lunsj :)

Her har du litt info om granateplet :
Granatepler er propp fulle av antioksidanter, som blant annet bidrar til cellenes forsvarsvern. Det finnes få andre frukter eller grønnsaker som har mer antioksidanter enn granateplet. Granateple har 10 ganger mer antioksidanter enn appelsiner og nesten 40 ganger mer enn epler.

Når en leser dette får en ganske så god samvittighet :)
Ha en riktig god fredag alle sammen

9 kommentarer:

Tonje Marie sa...

Hei =)
Åååh,det såg veldig godt ut! Kos deg masse i helga. God helg :)

Daisys home sa...

Såg kjæmpegodt ut,og såå sunt!Spises med god samvittighet.GOD HÆLG!

Vakkert Liv sa...

Fredag er den absolutt beste dagen i uka!!
Oppskåret frukt står alltid på menyen her på kvelden (før gubben begynner å knitre med chipsen...)

Granateple har jeg aldri prøvd. Skal se etter det neste gang i butikken. Så ordentlig godt ut.

Snuppelure sa...

Takk for titten i den fine bloggen din :)
Det der så kjempe godt ut da :)
Kjenner til det der med mamma perm å masse kaker å kose mat ;)
Men denne uken her har jeg vært kjempe flink å bare spist sunt å ikke noen utskeielser da ;) Men nå som det er helg er det lov å kose seg litt ;) hihihi
så flotte de kassen du hadde funnet hos foreldrene dine var :)
Blir spennede å se skoskapet og bokhyllene du skal lage av de :)
Ha en kjempe flott fredagskveld og en god helg :)

Veronica's hus sa...

Granatepler er kjempegodt også til seranoskinke ol. i lov it. Blir bare så innmari søl når man skal banke ut godsakene:)
Skulle gjerne hatt ei slik kasse til tomflaskene mine jeg også:)
Klem

joanna sa...

Det såg verkelg godt ut, trur eg må prøve granatepler eg og :O)

Ha ein flott fredagskveld.

borghild sa...

Dette så godt og friskt ut! Det er ikke hverdagskost hos oss med granateple, men det burde kanskje vært det??:-) Og du, tuuusen takk for awarden!! Satte stor pris på den, selv om jeg ikke er den raskeste til å svare! Og må si det var noen nyyydelige kasser du hadde funnet hos dine foreldre! Ha en fin helg! Klem B:-)

Unknown sa...

Nam! Hm, vet ikke om jeg noen gang har smakt granateple sånn jeg...? Men det skal jeg jammen nå ;)

Angående det store hekleteppet på gjesterommet, så tør jeg nesten ikke si det, men det er heklet i Alpaca... Det er dessverre ca like dyrt som silke alpaca, og attpåtil er det heklet med dobbel tråd, siden det er litt tynt... Så det kan jeg vel trygt si er det dyreste teppet jeg noen gang kommer til å eie, hikst :/ Men akk, så mykt og deilig det er da... Hihi ;) Goood helg til deg og dine, kos deg med blad og godis :) Klem!

LillaLykke sa...

Hei! Ja elsker den i København! Jeg visste heller ikke at de hadde butikker i Norge inntil nylig da jeg så noen blogget om det. Har viss i Oslo og Stavanger også.. Oppdaget forresten granateple for ikke så lenge siden, har aldri tørt å prøve siden det ser så fælt ut, men jammen er det godsaker inni! :) Ha en strålende helg!

 
Blogglisten